« La nouvelle norme sur le soufre repose sur le contrôle de la conformité ».

Nieuws, Transport Maritime
Jean-Louis Vandevoorde

Selon le consultant danois SeaIntel, continuer à naviguer avec du fioul plus lourd peut faire une réelle différence. Un porte-conteneurs de 4 500 TEU remontant la Manche jusqu’à Hambourg à une vitesse de 16 nœuds, en utilisant un carburant d’une teneur en soufre de 1 % au lieu des 0,1 % exigés dans cette ZCE, économiserait ainsi jusqu’à 12 000 euros. « C’est six fois plus que l’amende en vigueur en Allemagne, et encore, pour un seul voyage », précise l’analyste.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.