Les nouveaux camions devraient être autorisés à partir de 2022

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Le Conseil des ministres des transports et les députés européens sont largement d’accord sur la nouvelle forme plus pointue des camions. Mais ils n’étaient pas d’accord sur la date d’introduction. Sous la pression du lobby écologiste, le Parlement européen souhaitait une introduction rapide. Idéalement, ils devraient être autorisés dès 2017, comme le prévoyait le plan initial de la Commission. Sous la pression des constructeurs – et apparemment plus particulièrement de Volvo Trucks et Renault Trucks – il a proposé de repousser la date d’introduction à 2025. Après tout, une cabine de camion a un cycle de vie d’environ 15 ans et donc une longue période d’amortissement. Les cabines nouvellement introduites seraient trop désavantagées par rapport à la concurrence, selon le raisonnement.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.